Przejdź do treści
Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z obszaru województwa łódzkiego2025-04-03T09:51:50+02:00

Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z obszaru województwa łódzkiego

Projekt: Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z obszaru województwa łódzkiego

Poznaj…

Opis Projektu

Pytania?

FAQ

Zobacz pliki…

Do pobrania

Po prostu…

Napisz do nas

Kliknij i…

Zaloguj się

Kliknij i…

Facebook

Opis projektu

Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z obszaru województwa łodzkiego

Operatorem w Projekcie jest HRP Care Sp. z o.o. 

Partnerem projektu jest Regionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Radomsku

Biuro Projektu znajduje się:

  1. Łódź- ul. Kilińskiego 185

Punkty Konsultacyjne:

  1. Kutno- ul. Chopina 8
  2. Radomsko- ul. Kościuszki 6 lok. 13

Projekt trwa od 01.11.2024 r. do 31.03.2028 r.

Osoby dorosłe, które  zamieszkują, pracują, lub uczą się na terenie województwa łódzkiego i z własnej inicjatywy chcą podnieść umiejętności, kompetencje lub nabyć kwalifikacje.

Grupa docelowa składa się z 1800 osób dorosłych (w tym 1200 kobiet)

Obszar realizacji Projektu to województwo łódzkie.

Celem projektu jest rozwój potencjału zawodowego u min. 90% z 1800 osób dorosłych zamieszkałych, uczących się bądź pracujących na terenie województwa łódzkiego, które z własnej inicjatywy podnoszących swoje umiejętności/kompetencje lub nabywających/zmieniających kwalifikacje (w tym ZSK), poprzez udział w usługach rozwojowych, realizowanych w oparciu o system bonowy za pośrednictwem BUR.

Wsparcie w ramach Projektu może obejmować dofinansowanie kosztów na:

  1. Szkolenie i doradztwo
  2. Studia podyplomowe
  3. Egzaminy

W budżecie ujęto odpowiednio koszty dofinansowania oraz wkładu własnego, zgodnie z poziomem intensywności dofinansowania wynoszącym 93% i odpowiednio wkładu własnego 7%. Wartość nominalna bonu to 100,00 zł, zaś limit bonów na osobę to 68 (kwota max. 6 800,00 zł).

Cel Projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących zadań:

  • Adaptacja Systemu
  • Utrzymanie Systemu
  • Punkty konsultacyjne
  • Doradztwo Zawodowe
  • Udzielanie wsparcia
  • Kontrola wsparcia
  • Promocja i rekrutacja
  • Zarządzanie

Główne rezultaty:

– liczba osób, które uzyskają kwalifikacje: 1620
– liczba osób, które uzyskają zielone/GOZ kwalifikacje: 324
– liczba osób, które uzyskają cyfrowe kwalifikacje: 324

Etapy udziału w projekcie

Ścieżka Długa oraz Ścieżka Krótka

  • Ścieżka Długa– dedykowana uczestnikom, którzy chcą rozpocząć od oceny swoich kompetencji. W tej ścieżce, po złożeniu wniosku rekrutacyjnego (opartego na punktach premiujących i kolejności zgłoszeń), uczestnik przechodzi doradztwo zawodowe, podczas którego realizowany jest Bilans Kompetencji. Wynik tego bilansu wskazuje odpowiednią Usługę Rozwojową. Uczestnicy, którzy ukończą Bilans Kompetencji, mają gwarantowane miejsce na wybranych usługach rozwojowych.
  • Ścieżka Krótka– przeznaczona dla osób, które chcą skorzystać wyłącznie z Usług Rozwojowych, takich jak szkolenia, egzaminy czy studia podyplomowe. Uczestnik wypełnia wniosek rekrutacyjny, w którym od razu wnioskuje o Bony na te usługi (usługi dostępne w BUR). O kolejności na liście decyduje kolejność zgłoszeń oraz zdobyte punkty premiujące.

Proces rekrutacji będzie miał następujący przebieg:

  1. Rejestracja konta indywidualnego w BUR: www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl.
  2. Rejestracji w Systemie Operatora: care.przepisnarozwoj.pl  poprzez podanie numeru PESEL. Jest to możliwe tylko po rejestracji w BUR.  Uczestniczka/Uczestnik uzupełnia w Systemie niezbędne dane i akceptuje regulamin, a następnie zakłada konto.
  3. Po aktywacji konta, Uczestniczka/Uczestnik składa Formularz Zgłoszeniowy w formie elektronicznej. Wzór formularza dostępny w sekcji “Materiały do pobrania”.
  4. Po zakończeniu naboru Formularze umieszczane są na liście rankingowej lub rezerwowej, zgodnie z liczbą punktów premiujących. W parzypadku uzyskania takiej samej ilości punktów, Formularze będą umieszczane zgodnie z datą złożenia Formularza.
  5. Po zatwierdzeniu Formularza Uczestniczka/Uczestnik zobligowana/y jest do wypełnienia Formularza osobowego oraz akceptacji Klauzuli informacyjnej RODO.
  6. Uczestniczka/Uczestnik jest zobowiązana/y do wykonania doradztwa zawodowego (Bilansu Kompetencji) samodzielnie lub z pomocą przypisanego Doradcy Zawodowego.
  7. Uczestniczka/Uczestnik dostaje informację mailową z zaopiniowaną przez Doradcę Zawodowego informacją zwrotną do Bilansu Kompetencji – ustala ona kategorie usług, z których Uczestniczka/Uczestnik może skorzystać w ramach Projektu.
  8. Po wykonaniu Bilansu Kompetencji Uczestnik/Uczestniczka wgrywa do Systemu Kartę Usługi, której treść wynika z informacji zwrotnej oraz aplikuje o bony.
  9. Po zatwierdzeniu Formularza następuje podpisanie Umowy Wsparcia. Uczestniczka/Uczestnik wpłaca wkład własny na konto podane w Umowie, a Operator nadaje ID Wsparcia, za pomocą którego należy zapisać się na usługi w BUR. O nadaniu ID Wsparcia, Uczestniczka/Uczestnik jest informowana/y mailowo.
  1. Uczestniczka/Uczestnik zapisuje się na usługę poprzez BUR na minimum 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem usługi, za pomocą nadanego ID Wsparcia.
  2. Uczestniczka/Uczestnik zobowiązana/y jest do uczestnictwa w usłudze zgodnie z wymogami Dostawcy Usług i uzyskania dokumentu potwierdzającego osiągnięcie przewidywanych efektów kształcenia oraz frekwencji na poziomie nie niższym niż 80%;
  3. Uczestniczka/Uczestnik reguluje zobowiązania wobec Dostawcy Usług przelewem (np. kwotę przewyższającą limit za godzinę usługi rozwojowej) najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia usługi;
  4. Uczestniczka/Uczestnik dokonuje oceny odebranej usługi rozwojowej zgodnie z regulaminem BUR;
  5. Po realizacji usługi rozwojowej Dostawca Usług wystawia fakturę/rachunek oraz wgrywa do Systemu Operatora dokumenty rozliczeniowe.

W Projekcie wysokość dofinansowania wynosi 93%.

Dofinansowanie jest przeznaczone wyłącznie na usługi rozwojowe świadczone przez podmioty zarejestrowane w BUR na zasadach określonych w regulaminie BUR.

Po zrealizowaniu usługi rozwojowej, Dostawca Usługi, w terminie 3 dni roboczych od jej zakończenia, wgrywa następujące dokumenty:

  • kopia dokumentu potwierdzającego fakt ukończenia udziału w usłudze rozwojowej oraz osiągnięcia przewidywanych efektów kształcenia przez Uczestniczkę/Uczestnika Projektu,
  • kopia odpowiednio opisanej/go faktury/rachunku za usługę rozwojową,
  • kopia list obecności,
  • oświadczenie o przechowywaniu list obecności,
  • potwierdzenie zapłaty kwoty przewyższającej limity dofinansowania,
  • oświadczenia o bezstronności w wyborze Dostawcy Usługi

Weryfikacja i zatwierdzenie dokumentów rozliczeniowych przedkładanych do Operatora przez Dostawców Usług następuje nie później niż do 10 dni roboczych od dnia wgrania poprawnego kompletu dokumentów do Systemu.

Zapłata za usługę dokonywana jest przez Operatora bezpośrednio na rzecz Dostawcy Usług.

Proces rekrutacji będzie miał następujący przebieg:

  1. Uczestniczka/Uczestnik rejestruje się w BUR: www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl.
  2. Następnie dokonuje rejestracji w Systemie Operatora: care.przepisnarozwoj.pl poprzez podanie numeru PESEL. Jest to możliwe tylko po rejestracji w BUR.  Uczestniczka/Uczestnik uzupełnia w Systemie niezbędne dane, potwierdza oświadczenia RODO i akceptację regulaminu. Zakłada konto, dostaje na maila aktywację.
  3. Po aktywacji konta, Uczestniczka/Uczestnik składa formularz zgłoszeniowy  w formie elektronicznej.  Wzór formularza dostępny w plikach do pobrania.
  4. Nabór jest otwarty do zapełnienia alokacji plus listy rezerwowej.
  5. Uczestniczka/Uczestnik podczas składania wniosku w elektronicznym systemie Operatora zobowiązany jest do wgrania wymaganych dokumentów potwierdzających kryterium dostępu oraz kartę usługi wygenerowaną z BUR. Następnie Uczestnik/Uczestniczka aplikują o odpowiednią liczbę bonów.
  6. Po zakończeniu naboru wnioski umieszczane są na liście rankingowej bądź rezerwowej, zgodnie z liczbą punktów premiujących, w drugiej kolejności wg terminu złożenia wniosku i ogłaszane są na stronie Projektu.
  7. O zatwierdzeniu wniosku  Uczestniczki/Uczestnicy, informowani są w wiadomości wysłanej na adres e-mail wskazany w formularzu.
  8. Wnioski są weryfikowane zgodnie z kolejnością z listy rankingowej. Wnioski, które nie zakwalifikują się w ramach danego naboru, będą umieszczone na liście rezerwowej i przyjmowane kolejno w przypadku rezygnacji Uczestniczek/Uczestników, bądź odrzucenia zakwalifikowanego wcześniej wniosku.
  9. Wnioski wraz z załącznikami poddane zostają weryfikacji. Wnioski niekompletne lub błędne są odrzucane, bądź odsyłane do uzupełnienia, o czym Uczestniczka/Uczestnik jest informowana/y mailowo.
  10. Po zatwierdzeniu wniosku następuję podpisanie Umowy Wsparcia. Uczestniczka/Uczestnik wpłaca wkład własny, a Operator nadaje ID Wsparcia, za pomocą którego należy zapisać się na usługi w BUR. O nadaniu ID Wsparcia, Uczestniczka/Uczestnik jest informowana/y mailowo.

Uczestniczkami/Uczestnikami Projektu są osoby dorosłe, z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą, które uczą się lub pracują, lub zamieszkują obszar województwa łódzkiego i z własnej inicjatywy chcą podnieść/nabyć umiejętności/kompetencje lub przekwalifikować się poprzez udział w usługach rozwojowych z BUR .

  1. Uczestniczka/Uczestnik zapisuje się na usługę poprzez BUR na minimum 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem usługi, za pomocą nadanego ID Wsparcia.
  2. Uczestniczka/Uczestnik zobowiązana/y jest do uczestnictwa w usłudze zgodnie z wymogami Dostawcy Usług i uzyskania dokumentu potwierdzającego osiągnięcie przewidywanych efektów kształcenia oraz frekwencji na poziomie nie niższym niż 80%;
  3. Uczestniczka/Uczestnik reguluje zobowiązania wobec Dostawcy Usług przelewem (np. kwotę przewyższającą limit za godzinę usługi rozwojowej) najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia usługi;
  4. Uczestniczka/Uczestnik dokonuje oceny odebranej usługi rozwojowej zgodnie z regulaminem BUR;
  5. Po realizacji usługi rozwojowej Doradca Usług wystawia fakturę/rachunek oraz przekazuje przez System do Operatora dokumenty rozliczeniowe.

Uczestniczka/Uczestnik, dokonuje wyboru właściwej usługi rozwojowej z BUR, która w największym stopniu odpowiada na Jej/go potrzeby.

W Projekcie wysokość dofinansowania wynosi 93%.

Dofinansowanie jest przeznaczone wyłącznie na usługi rozwojowe świadczone przez podmioty zarejestrowane w BUR na zasadach określonych w regulaminie BUR.

Po zrealizowaniu usługi rozwojowej, Dostawca Usługi w terminie 3 dni roboczych od jej zakończenia wgrywa następujące dokumenty:

  • kopia dokumentu potwierdzającego fakt ukończenia udziału w usłudze rozwojowej oraz osiągnięcia przewidywanych efektów kształcenia przez Uczestniczkę/Uczestnika Projektu,
  • kopia odpowiednio opisanej/go faktury/rachunku za usługę rozwojową,
  • kopia list obecności,
  • oświadczenie o przechowywaniu list obecności,
  • dokument potwierdzający zapłatę kwoty przewyższającej limity dofinansowania,
  • oświadczenia Uczestniczki/Uczestnika Projektu zgodne z zał. nr 5 do Regulaminu Rekrutacji i Uczestnictwa,
  • oświadczenia Dostawcy Usług zgodne z zał. nr 4 do Regulaminu Rekrutacji i Uczestnictwa.

Operator dokonuje weryfikacji dokumentów, przedstawionych przez Dostawcę Usług w rozliczeniu za przeprowadzoną usługę rozwojową w szczególności pod względem:

a) kompletności dokumentów,

b) spójności dokumentów,

c) spełnienia warunków korzystania z systemu BUR,

d) spełnienia warunków dofinansowania.

Weryfikacja i zatwierdzenie dokumentów rozliczeniowych przedkładanych do Operatora przez Dostawców Usług następuje nie później niż do 10 dni roboczych od dnia wgrania poprawnego kompletu dokumentów do Systemu.

Zapłata za usługę dokonywana jest przez Operatora bezpośrednio na rzecz Dostawcy Usług.

Pytania i odpowiedzi

FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Informacje o naborach publikowane są na stronie informacyjnej  Projektu w zakładce „Aktualności” , w zakładce „Nabory” oraz w mediach społecznościowych Projektu 

Nabory będą ogłaszane w rundach, średnio co 2 miesiące i będą trwały 2 tygodnie. 

Nabór zostaje zamknięty po 2 tygodniach od jego rozpoczęcia. Po tym czasie tworzona jest lista rankingowa, a wnioski uszeregowane są zgodnie z punktacją wynikającą z przyznanych kryteriów premiujących. W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów, pod uwagę będzie brana kolejność zgłoszeń.

Maksymalny poziom wsparcia na jednego Uczestnika/Uczestniczki Projektu wynosi 6800,00 (wraz z wkładem własnym Uczestnika/Uczestniczki). 

Dofinansowanie stanowi 93 %, a wkład własny wynosi 7 %.

Limit kwotowy to maksymalna dla danej kategorii usługi rozwojowej kwotę dofinansowania wraz z wkładem własnym możliwą do uzyskania przez osobę dorosłą za jedną godzinę świadczonej usługi rozwojowej. Limit kwotowy w Projekcie dla poszczególnych kategorii usług wynosi:  

  • usługi szkoleniowe i doradcze – 100,00 zł
  • studia podyplomowe – 20,00 zł
  • egzamin – 300,00 zł

W ramach Projektu można uzyskać dofinansowanie na:

  • szkolenie i doradztwo
  • studia podyplomowe
  • egzamin 

Realizacja usług rozwojowych może odbywać się poza terenem województwa łódzkiego.

Wsparcie w ramach Projektu skierowane jest do osób dorosłych zamieszkujących lub pracujących lub uczących się na terenie województwa łódzkiego.  W Projekcie nie mogą wziąć udziału osoby prowadzące działalność gospodarczą.

  • Uczestnik/Uczestniczka uczy się (posiada zaświadczenie ze szkoły/uczelni), pracuje (posiada zaświadczenie od pracodawcy) lub zamieszkuje (weryfikacja na podstawie deklaracji PIT – pierwsza strona zeznania podatkowego PIT z potwierdzeniem złożenia w Urzędzie Skarbowym, potwierdzenie nadania na poczcie lub potwierdzenie UPO, jeżeli PIT został złożony internetowo).
  • ukończyła 18 lat (weryfikacja nastąpi na podstawie numeru PESEL/dokumentu tożsamości);
  • nie prowadzi działalności gospodarczej (weryfikacja na podstawie oświadczenia Uczestniczki/Uczestnika oraz poprzez zbadanie statusu w dostępnych rejestrach przez Operatora);
  • posiada prawo pobytu i pracy (podpunkt dotyczy tylko osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – weryfikacja na podstawie dokumentu tożsamości oraz pozwolenia na pobyt/ pracę lub wizy).

Osoba, która chce wziąć udział w Projekcie musi spełnić wszystkie powyższe kryteria.

Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji oznacza rejestr publiczny, prowadzony w systemie teleinformatycznym, który gromadzi informacje o wszystkich kwalifikacjach włączonych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK), niezależnie od innych istniejących w Polsce rejestrów i spisów tworzonych na potrzeby poszczególnych resortów, branż, środowisk i instytucji.

  • +10 punktów dla osób bezrobotnych, weryfikacja na podstawie zaświadczenia z PUP);
  • +10 punktów dla osób z wykształceniem nie wyższym niż gimnazjalne (weryfikacja na podstawie dokumentu potwierdzającego wykształcenie)
  • +10 punktów dla osób z niepełnosprawnością ( weryfikacja na podstawie orzeczenia lub zaświadczenia o niepełnosprawności);
  • +10 punktów dla osób w wieku powyżej 60 roku życia (weryfikacja na podstawie dokumenty tożsamości);
  • +10 punktów dla kobiet, (weryfikacja na podstawie dokumentu tożsamości);
  • +10 punktów dla osób  korzystających z usług prowadzących do nabycia kwalifikacji ZSK ( weryfikacja na podstawie karty usług);
  • +10 punktów dla osób korzystających z usług w obszarze zielonych kwalifikacji/GOZ ( weryfikacja na podstawie karty usługi);

Miejsce zamieszkania na terenie województwa łódzkiego:

  • roczne rozliczenie podatkowe (np. PIT 37 itp.) za ostatni rok podatkowy (pierwsza strona z adresem zamieszkania wraz z potwierdzeniem złożenia – UPO)
  • zaświadczenie o pozostawaniu w rejestrze mieszkańców wydane przez właściwy urząd gminy/miasta
  • certyfikat rezydencji podatkowej
  • kserokopia decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości
  • wydruk ze strony PUE ZUS – zakładka “Moje dane” wraz ze wskazanym adresem
  • zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy ze wskazanym adresem zamieszkania pracownika
  • zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy lub ZUS ze wskazanym adresem zamieszkania zarejestrowanej osoby bezrobotnej.
  • prawo dysponowania nieruchomością

Miejsce nauki na obszarze województwa łódzkiego:

  • zaświadczenie ze szkoły lub uczelni
  • aktualna legitymacja szkolna/studencka

Miejsce pracy na obszarze województwa łódzkiego:

  • zaświadczenie od pracodawcy ze wskazanym adresem/miejscem wykonania pracy
  • zaświadczenie z KRUS(osoba pracująca w rolnictwie), bądź dokument wygenerowany z portalu eKRUS, zawierający informację o lokalizacji gospodarstwa rolnego.

Zaświadczenia uznaje się za ważne przez okres 30 dni od dnia ich wydania!!

Wsparcie w Ramach Projektu ma charakter popytowy – Uczestnicy/Uczestniczki samodzielnie decydują o zakresie, terminie oraz Dostawcy Usług, który świadczyć będzie usługę rozwojową, wybraną spośród ofert zamieszczonych w BUR. 

Uczestnik/Uczestniczka Projektu może wybrać usługę w oparciu o wyniki Bilansu Kompetencji. Informacja zwrotna wynikające z Bilansu Kompetencji ma charakter wiążący. 

Zintegrowany System Kwalifikacji oznacza wyodrębnioną część Krajowego Systemu Kwalifikacji, w której obowiązują określone w ustawie standardy opisywania kwalifikacji oraz przypisywania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji, zasady włączania kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i ich ewidencjonowania w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, a także zasady i standardy certyfikowania kwalifikacji oraz zapewniania jakości nadawania kwalifikacji.

Baza Usług Rozwojowych (zwana dalej: BUR lub Baza) – internetowy rejestr usług rozwojowych prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez Administratora BUR. BUR w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462, z późn. zm.) rejestru podmiotów (Dostawców Usług) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania BUR określa rozporządzenie Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe (Dz. U. poz. 1686) 

Bon rozwojowym to znak legitymacyjny o określonym limicie kwotowym i okresie ważności uprawniający Uczestnika Projektu do skorzystania z usług rozwojowych zamieszczonych w BUR w ramach PSF WŁ. W Projekcie mogą być wykorzystywane Bony rozwojowe o różnych terminach ważności.

Dla wszystkich kategorii usług zakłada się stosowanie jednego rodzaju Bonu Rozwojowego o wartości 100,00 zł.

Bony krótkoterminowe uprawniają do skorzystania z krótkich form wsparcia (usług szkoleniowych, doradczych i egzaminów), których czas trwania nie przekracza 3 miesięcy. Bony długoterminowe uprawniają do skorzystania z długich form wsparcia (studia podyplomowe, dłuższe kursy językowe), których czas realizacji nie jest krótszy niż 3 miesiące, ale nie przekracza 12 miesięcy.

  • usługa stacjonarna – oznacza proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę usług, wskazanym w Karcie usługi;
  • usługa zdalna w czasie rzeczywistym – oznacza proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno uczestników, jak i eksperta czy trenera (osoby prowadzącej usługę) za pomocą komunikatora;
  • mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym) – proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę usług, wskazanym w Karcie usługi oraz za pomocą komunikatora.
  • usługa zdalna (dawniej e-learning) – oznacza proces uczenia się opartego na interakcji uczestnika usługi z materiałem wspierającym rozwój i uczenie się bez równoczesnego udziału eksperta czy trenera (osoby prowadzącej usługę);
  • usługa mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną) – proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę usług wskazanym w Karcie usługi oraz zawiera elementy interakcji uczestnika usługi z materiałem wspierającym rozwój i uczenie się bez równoczesnego udziału eksperta czy trenera (osoba prowadząca usługę);
  • usługa mieszana (usługa zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym) – proces uczenia się, który zawiera elementy opierające się na interakcji uczestnika usługi z materiałem wspierającym rozwój i uczenie się bez równoczesnego udziału eksperta czy trenera oraz elementy odbywające się z równoczesnym udziałem uczestników oraz eksperta czy trenera (osoba prowadząca usługę) za pomocą komunikatora

ID wsparcia zostaje nadane po zatwierdzeniu Umowy przez konsultanta i wpłaceniu wkładu własnego. Numer ID pojawia się w Bazie Usług Rozwojowych na koncie indywidualnym Uczestnika/Uczestniczki.

Usługi rozwojowe rozliczane są wyłącznie na podstawie rzeczywistej wartości faktury/rachunku wystawionego przez Dostawcę usług do wysokości iloczynu zrealizowanych godzin usługi oraz limitu kwotowego przysługującego za godzinę zrealizowanej usługi rozwojowej.

Gdy cena za godzinę usługi jest wyższa niż wartość bonu, to Uczestniczka/Uczestnik musi aplikować o tyle bonów ile usługa ma godzin w Karcie usługi. Na jeden PESEL przysługuje nie więcej niż 68 bonów rozwojowych, a realizowane usługi nie mogę przekroczyć kwoty 6 800,00 zł.

Gdy cena za godzinę usługi jest niższa niż wartość bonu, to należy kwotę netto usługi podaną w Karcie usługi podzielić przez wartość jednego Bonu rozwojowego. W przypadku niepełnych liczb, wynik należy zaokrąglić do pełnej wartości. Na jeden PESEL przysługuje nie więcej niż 68 bonów rozwojowych, a realizowane usługi nie mogę przekroczyć kwoty 6 800,00 zł.

Nadwyżkę ceny za godzinę usługi reguluje Uczestnik/Uczestniczka Projektu najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia usługi rozwojowej, bezpośrednio na konto Dostawcy Usług.

Operator zwraca Uczestnikowi/Uczestniczce nadpłacony wkład w stosunku do faktycznie poniesionego kosztu usługi rozwojowej, na wskazany rachunek.

Uczestnik projektu korzystający z dofinansowania do usług rozwojowych jest zobowiązany do:

  1. Skorzystania z wybranej w BUR usługi rozwojowej. Uczestnik projektu wybiera usługę rozwojową w BUR wynikającą z Bilansu Kompetencji, zgłasza się na usługę rozwojową poprzez BUR na minimum 1 dzień przed rozpoczęciem usługi lub zamawia usługę „szytą na miarę” i zgodną z Bilansem Kompetencji w przypadku, gdy w Rejestrze nie ma usług spełniających jego potrzeby rozwojowe;
  2. Wniesienia wkładu własnego;
  3. Uczestnictwa w usłudze zgodnie z wymogami Dostawcy usług i uzyskania dokumentu potwierdzającego osiągnięcie przewidywanych efektów kształcenia. Warunki, które musi spełnić uczestnik usługi rozwojowej, aby otrzymać ww. potwierdzenie zostaną każdorazowo określone przez Dostawcę usług w Karcie usługi BUR;
  4. Uregulowania zobowiązań wobec Dostawcy usług w formie zaliczki (najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia usługi rozwojowej) w przypadku usługi o wartości przekraczającej wartość przyznanego wsparcia;
  5. Zapewnienia w usłudze rozwojowej frekwencji na poziomie nie niższym niż 80%. W przypadku obecności w wymiarze niższym niż 80% uczestnik projektu w całości finansuje koszty usługi rozwojowej na rzecz podmiotu świadczącego tę usługę;
  6. Oceny odebranej usługi rozwojowej zgodnie z regulaminem BUR,
  7. Bezstronnego wyboru Dostawcy Usług,
  8. Bieżącego kontaktu z Dostawcą Usług.

Karta Usługi  to formularz będący załącznikiem do Regulaminu BUR, określający zakres informacji umożliwiających publikacje danej usługi w BUR.

Bilans Kompetencji to proces doradztwa zawodowego, polegający na zidentyfikowaniu i przeanalizowaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osoby, w tym jej uzdolnień i motywacji, w celu opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się.  Bilans Kompetencji można wykonać raz przez cały okres trwania Projektu.

Po zweryfikowaniu Formularza zgłoszeniowego i zakwalifikowaniu Uczestnika/Uczestniczki do udziału w Projekcie, Operator kieruje go na spotkanie z doradcą zawodowym (które obligatoryjnie kończy się otrzymaniem informacji zwrotnej) lub umożliwia samodzielną realizację Bilansu Kompetencji na platformie internetowej – jest to fakultatywny etap udziału w Projekcie. Samodzielna realizacja Bilansu Kompetencji kończy się wygenerowaniem z Systemu podsumowującej informacji zwrotnej, która jest opiniowana i zatwierdzana przez doradcę zawodowego. Informacja zwrotna ma charakter wiążący. 

Dostawca usług to przedsiębiorca lub instytucja, która świadczy usługi rozwojowe i dokonuje rejestracji w BUR za pomocą Karty Dostawcy usług w trybie określonym w regulaminie BUR.

Podmioty realizujące usługi rozwojowe  – oznaczają przedsiębiorstwa lub instytucję, która świadczy usługi rozwojowe i dokonuje rejestracji w trybie określonym w regulaminie BUR.

Podmiotem realizującym usługi rozwojowe w ramach Projektu może być jedynie podmiot zarejestrowany w BUR i zweryfikowany przez PARP:

    • Nie może on świadczyć usług na rzecz swoich pracowników,
    • Nie może być powiązany kapitałowo lub osobowo z osobą korzystająca ze wsparcia,
    • Nie może być nim być podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera PSF albo podmiot powiązany z Operatorem lub partnerem kapitałowo lub osobowo,
    • Obejmuje wzajemne świadczenie usług w danym PSF o zbliżonej tematyce przez dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania,
    • Nie może być świadczona przez podmiot pełniący funkcję operatora lub partnera Operatora PSF w którymkolwiek RP lub FERS,
    • Nie może być świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu PSF.

Podmiot realizujący usługę bądź Uczestnik ma obowiązek zgłaszać Operatorowi wszelkie zmiany w Karcie usługi.

Po wykonaniu usługi podmioty realizujące usługi rozwojowe  są zobowiązane przekazać Uczestnikom/Uczestniczkom dokumenty rozliczeniowe, niezbędne do uzyskania dofinansowania.

Nie. Fakturę za wykonaną usługę wystawia podmiot realizujący usługi rozwojowe.

Uczestnik/Uczestniczka Projektu zobowiązany jest do wpłaty wkładu własnego w wysokości wynikającej z Umowy Wsparcia, na wskazany w Umowie rachunek bankowy w terminie do 5 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy. Za dzień dokonania wpłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Operatora.

W przypadku, gdy Uczestnik Projektu ostatecznie nie dokona prawidłowej wpłaty w określonym terminie, Umowa wygasa, a kwota wpłacona po terminie podlega zwrotowi na rachunek Uczestnika.

Każda firma zarejestrowana w BUR (Bazie Usług Rozwojowych, www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl), która otrzymała taką możliwość jest oznaczona w BUR jako firma, która może świadczyć usługi dofinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Tak. Wartość dofinansowania usługi rozwojowej wyliczana jest od ceny brutto usługi. Podatek VAT jest kosztem kwalifikowalnym, zgodnie z ceną ujętą w karcie usługi. Uwzględnienie VAT w cenie usługi jest uzależnione od sytuacji prawnej dostawcy usługi. Obowiązek prawidłowego oszacowania VAT spoczywa na dostawcy usługi.

Tak. Ankietę można znaleźć na profilu indywidualnym w BUR, ankiety wysyłane zostają także na podany przy rejestracji w BUR adres e-mail.

Dla osób z niepełnosprawnościami przewidziano możliwość skorzystania z usług dostępowych, takich jak: tłumacz polskiego języka migowego (PJM), pętla indukcyjna, wsparcie asystenta na przykład: osoby niewidomej, osoby głuchoniewidomej, osoby z niepełnosprawnością ruchową, pokój dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Specyficzne potrzeby osób z niepełnosprawnościami mogą zostać sfinansowane w ramach projektu PSF w ramach mechanizmu racjonalnych usprawnień, o którym mowa w Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.

Lista usług rozwojowych jest dostępna na platformie BUR (Baza Usług Rozwojowych).

Tak, projekt uwzględnia wsparcie osób z niepełnosprawnościami, które mają priorytet w procesie rekrutacji.

Uczestnik Projektu to osoba dorosła zakwalifikowana do udziału w Projekcie, która uczy się lub pracuje lub zamieszkuje na terenie województwa łódzkiego, nie prowadzi działalności gospodarczej, posiada prawo pobytu i pracy na terenie RP (dotyczy tylko osób nieposiadających obywatelstwa polskiego) i z własnej inicjatywy chce podnieść umiejętności, kompetencje lub nabyć kwalifikacje. 

Osoby dorosłe, które są zatrudnione i jednocześnie prowadzą działalność gospodarczą nie mogą zostać objęte wsparciem w Projekcie.

Wzór oświadczenia o przechowywaniu dokumentów oraz listy obecności Dostawca Usługi może pobrać z Systemu Operatora.

  • Kandydat/Kandydatka do Projektu zobowiązany/zobowiązana jest założyć konto indywidualne w BUR,
  • Kandydat/Kandydatka do Projektu zobowiązany/zobowiązana jest zarejestrować się w Systemie Operatora,
  • Po zalogowaniu się do Systemu Kandydat/Kandydatka ma możliwość złożenia Wniosku o Umowę Wsparcia,
  • Uczestnik/Uczestniczka wypełnia w Systemie Operatora Wniosek, w którym zaznacza kryteria dostępu oraz kryteria premiujące, a także aplikuje o określoną liczbę Bonów rozwojowych i dołącza Kartę Usługi z BUR,
  • Po weryfikacji i akceptacji Wniosku o Umowę Wsparcia Usługi Uczestnik/Uczestniczka podpisuje Umowę Wsparcia,
  • Po podpisaniu Umowy Uczestnik/Uczestniczka wnosi wkład własny, którego dokładna kwota zawarta jest w Umowie,
  • Operator nadaje Uczestnikowi/Uczestniczce ID wsparcia, przy pomocy którego zapisuje się na wybraną przez siebie usługę w BUR.
  • Kandydat/Kandydatka do Projektu zobowiązany/zobowiązana jest założyć konto indywidualne w BUR,
  • Kandydat/Kandydatka do Projektu zobowiązany/zobowiązana jest zarejestrować się w Systemie Operatora,
  • Po zalogowaniu się do Systemu Kandydat/Kandydatka ma możliwość złożenia Formularza zgłoszeniowego, w którym zaznacza kryteria dostępu oraz kryteria premiujące,
  • Po weryfikacji i akceptacji Formularza zgłoszeniowego Kandydat/Kandydatka wykonuje samodzielnie lub z pomocą Doradcy Bilans Kompetencji,
  • Po zrealizowaniu Bilansu Kompetencji Doradca opiniuje wynik oraz sporządza raport, który zawiera informację zwrotną wspomagającą dobór usług rozwojowych. Informacja zwrotna ma charakter wiążący,
  • Osoby, które otrzymają informację zwrotną mają zagwarantowane miejsce w naborze na usługi rozwojowe,
  • Uczestnik/Uczestniczka wypełnia w Systemie Operatora Formularz, w którym aplikuje o określoną liczbę Bonów rozwojowych i dołącza do niego Kartę Usługi, której tematyka wynika z informacji zwrotnej,
  • Po weryfikacji i akceptacji Karty Usługi Uczestnik/Uczestniczka podpisuje Umowę Wsparcia,
  • Po podpisaniu Umowy Uczestnik/Uczestniczka wnosi wkład własny, którego dokładna kwota zawarta jest w Umowie,
  • Operator nadaje Uczestnikowi/Uczestniczce ID wsparcia, przy pomocy którego zapisuje się na wybraną przez siebie usługę w BUR.

Dostawca Usługi wgrywa do Systemu Operatora: kopię faktury lub rachunku za zrealizowaną usługę, kopię certyfikatu lub zaświadczenia, kopię indywidualnej listy obecności Uczestnika/Uczestniczki, oświadczenie o miejscu przechowywania oryginałów dokumentów, dokument potwierdzający zapłatę kwoty przewyższającej limity Dofinansowania i/lub potwierdzenie zapłaty VAT (jeśli wymagane).

Termin ważności Bonów co do zasady nie ulega wydłużeniu. W określonych przypadkach oraz na pisemną prośbę Operator rozważy prośbę Uczestnika/Uczestniczki. Pismo z prośbą o wydłużenie należy przedłożyć do Operatora przed zapisem na usługę.

Nie. Zgłoszenie na usługę musi nastąpić na minimum 1 dzień  przed rozpoczęciem usługi. W przypadku usług odbywających się w weekendy lub dni ustawowo wolne od pracy uczestnik Projektu zobowiązany jest dokonać zapisu na ww. usługi najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym rozpoczęcie usługi do godz. 14.00.

Aktualności projektowe

Zobacz najświeższe informacje dotyczące Projektu Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z obszaru województwa łodzkiego

Materiały do pobrania

Pobierz niezbędne dokumenty.

Regulamin rekrutacji

Załączniki do regulaminu

Wzór umowy wsparcia wraz z załącznikami

Oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej

Zaświadczenie o zatrudnieniu

Oświadczenie o posiadaniu niskich kwalifikacji

Sekcja dla Podmiotów Realizujących Usługi Rozwojowe (Dostawców Usług)

Poniżej znajdą Państwo wszelkie informacje przydatne dla Dostawców Usług

Szanowni Państwo,

w odpowiedzi na liczne pytania ze strony środowiska Dostawców Usług, zwracamy się do Państwa z ważnymi informacjami dotyczącymi wymagań dla przeprowadzanych przez Państwa usług rozwojowych, w szczególności w kontekście walidacji. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi wytycznymi i zastosowanie ich w Państwa działalności.

  1. Definiowanie walidacji w Karcie Usługi

Dostawca Usług  powinien w Karcie Usługi (publikowanej w Bazie Usług Rozwojowych) określić:

  • efekty uczenia się oraz kryteria ich weryfikacji,
  • metody walidacji.

Dzięki temu potencjalni uczestnicy będą mogli zapoznać się z korzyściami wynikającymi z udziału w usłudze oraz metodami weryfikacji tych korzyści.

  1. Integralność walidacji

Walidacja jest integralną częścią usługi rozwojowej. Czas jej trwania powinien być uwzględniony w całkowitym czasie usługi, a koszt walidacji w koszcie usługi. Walidacja może przyjmować różne formy w zależności od potrzeb uczestników, zakresu wsparcia, planowanych efektów uczenia się oraz metod ich oceny. Podstawowe zasady tego procesu są określone w załączniku nr 2 do Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027, pozostawiając Państwu elastyczność w jego kształtowaniu.

 

  1. Ocena planowania walidacji przez operatora

Operator ocenia prawidłowość zaplanowanej walidacji wyłącznie na podstawie zapisów w Karcie Usługi. Opis walidacji powinien jednoznacznie rozstrzygać o metodach walidacji, czasie jej przeprowadzenia oraz osobach odpowiedzialnych za jej realizację.

 

  1. Termin przeprowadzenia walidacji

Termin przeprowadzenia walidacji powinien być adekwatny do zaplanowanych metod oceny efektów uczenia się. Co do zasady, weryfikacja osiągnięcia efektów uczenia się powinna się odbywać po zakończeniu komponentu edukacyjnego usługi. Niemniej jednak, jeżeli metoda walidacji tego wymaga, kompletowanie dokumentacji służącej weryfikacji (np. przygotowane prace graficzne, efekty wykonanych ćwiczeń praktycznych) może następować także w trakcie komponentu edukacyjnego. Jeżeli usługa jest długoterminowa i podzielona na etapy, weryfikacja efektów uczenia się może być przeprowadzona na koniec każdego z etapów. Należy jednak pamiętać, że musi to jasno wynikać z Karty Usługi. Jednocześnie, jak wspomniano powyżej, walidacja jest integralną częścią usługi rozwojowej. Dlatego też dopiero po jej przeprowadzeniu (bez względu na wynik) można uznać usługę za zakończoną.

  1. Dokumenty potwierdzające nabycie kompetencji

Zaświadczenie wydawane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe oraz Karta Usługi, której zaświadczenie dotyczy.

Zaświadczenie zawiera wykaz zadeklarowanych w Karcie Usługi efektów uczenia się, których osiągnięcie zostało zweryfikowane i potwierdzone przez Dostawę Usług.

Natomiast, Karta Usługi:

  • zawiera opis wszystkich efektów uczenia się,
  • przedstawia przebieg procesu walidacji w zakresie zidentyfikowanych efektów uczenia się i kryteriów ich weryfikacji oraz
  • potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.

Zaświadczenie wydawane jest przez Dostawę Usług, a Karta Usługi jest dostępna w BUR.

  1. Rozdzielność szkolenia od walidacji

Oznacza co najmniej rozdzielność osobową. Osoby, które prowadziły szkolenie, nie mogą dokonywać walidacji efektów uczenia się uczestników usługi (w praktyce chodzi o to, aby zapewnić, że osoba, która szkoliła, nie dokonuje oceny efektów własnej pracy). Nie należy więc mylić procesu tworzenia i kompletowania dokumentacji służącej walidacji osiągniętych efektów uczenia się z etapem ich oceny (walidacją osiągnięcia efektów uczenia się). Tworzenie i kompletowanie dokumentacji oznacza całość działań służących uzyskaniu danych (dowodów) używanych do oceny i potwierdzenia osiągnięcia efektów uczenia się zgodnie z przyjętymi kryteriami ich weryfikacji. Trener lub trenerka może zaprojektować i opracować opis efektów uczenia się, kryteria weryfikacji oraz metody ich oceny, które będą zawarte w Karcie Usługi. Może również przygotować całą walidację, np. zestawy pytań testowych, jeżeli walidacja uwzględnia test. Może rozdać testy uczestnikom lub włączyć test, jeżeli jest on w formie elektronicznej. Może także zebrać przygotowane przez uczestników prace. Nie może jednak ingerować w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani ingerować w jakiejkolwiek formie w proces jego wypełniania. Z kolei osoba walidująca może być włączona w przygotowanie procesu walidacji, ale może też zostać zaangażowana dopiero na ostatnim etapie – oceny i weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się. Nie musi zatem bezpośrednio prowadzić działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej. W przypadku, gdy ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie, bez udziału człowieka (odnosi się to także do usług rozwojowych realizowanych w formie zdalnej), należy uznać, że zachowano warunek rozdzielności procesów szkolenia i walidacji.

 

  1. Kompetencje osoby walidującej

Osoba walidująca powinna posiadać kompetencje zgodne z § 6 rozporządzenia w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe z dnia 28 lipca 2023 r.

 

Dodatkowe informacje

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uruchomiła pigułki wiedzy dotyczące procesu walidacji, dostępne przez portal BUR.

Link do pigułek wiedzy:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLynE-SBIVdGoFzjczA2GE1xqhVruHyHug

Szanowni Państwo,

w związku z licznymi zapytaniami odnośnie Usług rozwojowych ukierunkowanych na rozwój wiedzy w zakresie zielonej gospodarki i gospodarki o obiegu zamkniętym, w tym czystszych technologii służących osiągnięciu zerowego poziomu emisji zanieczyszczeń i transformacji cyfrowej, kończących się uzyskaniem zielonych kwalifikacji lub nabyciem zielonych kompetencji, informujemy iż:

Nie istnieje zamknięty katalog usług prowadzących do zdobycia zielonych kompetencji lub kwalifikacji. W Regulaminie przyznawania wsparcia w ramach Projektu „Łódzkie Bony Rozwojowe” nr FELD.08.11-IZ.00-0011/24 , realizowanego w ramach Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021-2027, zielone kwalifikacje i kompetencje są definiowane jako „umiejętności i wiedza w zakresie zielonej gospodarki oraz gospodarki o obiegu zamkniętym, w szczególności związane z czystszymi technologiami dążącymi do zerowej emisji zanieczyszczeń i transformacji cyfrowej”.

Zielone kompetencje są niezbędne do prowadzenia działań zgodnych z zasadami zielonej gospodarki i gospodarki o obiegu zamkniętym. Wymagane umiejętności obejmują m.in.:

  • infrastrukturę energetyczną,
  • projektowanie i instalację farm wiatrowych,
  • rozbudowę i dostosowanie portów przesyłowych,
  • fotowoltaika i instalację urządzeń fotowoltaicznych,
  • naprawę i obsługę samochodów elektrycznych,
  • efektywność energetyczną budynków,
  • izolację, recykling, technologie odnawialne,
  • zrównoważone rolnictwo i turystykę,
  • kompetencje miękkie związane z „zielonymi umiejętnościami”, takie jak podnoszenie świadomości ekologicznej i zrównoważonego rozwoju.

W kontekście specyficznego kryterium merytorycznego „Preferencyjne wsparcie Usług rozwojowych w zakresie zielonej gospodarki”, które zakłada preferencyjne wsparcie w postaci odrębnego naboru na Usługi rozwojowych dotyczące zielonej gospodarki lub gospodarki o obiegu zamkniętymważne jest, aby cała usługa była w pełni poświęcona zielonym kompetencjom lub kwalifikacjom.

Weryfikacja kwalifikowalności danej usługi do kategorii zielonych kompetencji opiera się na informacji zawartej w Karcie Usługi. Należy podkreślić, że oznaczenie usługi, jako dotyczącej zielonych kompetencji nie może ograniczać się jedynie do adnotacji w tytule szkolenia, np. „zielone kompetencje”. Program, harmonogram oraz cele i efekty uczenia się muszą szczegółowo przedstawiać moduły dotyczące zielonych kompetencji oraz rezultaty, jakie Uczestniczka/Uczestnik osiągnie w wyniku szkolenia.

Jednocześnie wskazujemy, że weryfikacja, czy dana forma kształcenia jest uznawana za „zieloną”, powinna opierać się na analizie m.in. danych z rynku pracy, raportów, badań i analiz, takich jak opracowania sektorowych rad działających przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), Zintegrowany System Kwalifikacji, baza danych ESCO – zawierająca przykładowe zielone umiejętności opracowane przez Komisję Europejską w ramach kwalifikacji ESCO oraz wynikach audytu organizacji samorządów gospodarczych działających na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Plik 1

Listy rankingowe

Materiały pojawią się wkrótce.

Nabór z1 – ZSK/zielone kwalifikacja i GOZ

Nabór d2 – długoterminowy na usługi

Nabór k2 – krótkoterminowy na usługi

Nabór d1 – na doradztwo zawodowe + długoterminowe usługi

Nabór k1 – na doradztwo zawodowe + krótkoterminowe usługi

Harmonogram wsparcia

Harmonogram ogółem

Dane kontaktowe

Na potrzeby realizacji projektu Operator uruchomił Punkty doradczo-informacyjne:

Napisz do nas!

Zapraszamy do nas! Nie masz teraz czasu? Napisz.





    Go to Top