Przejdź do treści
Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego2025-04-14T15:36:45+02:00

Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego

Projekt: Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego

Opis projektu

Do pobrania

Napisz do nas

Zaloguj się

Opis projektu

Poznaj założenia projektu Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego.

Operatorem w Projekcie jest HRP Grants Sp. z o.o.

Partnerem Projektu jest Mazowiecka Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Warszawie

01.11.2024 – 31.12.2026

Wsparciem objętych zostanie 400 osób dorosłych (zamieszkałych na terenie powiatów żyrardowskiego, grójeckiego i sochaczewskiego), które z własnej inicjatywy zgłaszają się do projektu i chcą podnieść/zmienić swoje kompetencje/kwalifikacje i nie prowadzą działalności gospodarczej. Minimum 61% Uczestniczek/-ów stanowić będą osoby z grup w niekorzystnej sytuacji (bezdomność, bezrobocie, niepełnosprawność, ubóstwo, niskie kwalifikacje), bądź kobiety i osoby w wieku 50+.

Osoby dorosłe, które prowadzą działalność gospodarczą (również w zawieszeniu) nie mogą zostać objęte wsparciem w Projekcie.

Podregion Żyrardowski (powiaty żyrardowski, grójecki, sochaczewski)

Cel projektu to rozwój, w okresie XI’24 – XII’26, potencjału kompetencyjnego u min. 90% spośród 400 objętych wsparciem osób dorosłych zamieszkujących na obszarze podregionu żyrardowskiego regionu Mazowieckiego, z własnej inicjatywy chcących podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub nabyć kwalifikacje (w tym włączone do ZSK), w szczególności osób z grup w niekorzystnej sytuacji.

Cel ten będzie realizowany poprzez:

- identyfikację potrzeb rozwojowych 400 Uczestniczek/Uczestników, z wykorzystaniem metody bilansu kompetencji

- rozwój kompetencji bądź nabycie kwalifikacji przez min. 360 Uczestniczek/Uczestników poprzez zapewnienie im udziału w usługach rozwojowych realizowanych, za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych (BUR).

Wsparcie w ramach Projektu będzie realizowane w formie dofinansowania poniesionych przez Uczestniczkę/Uczestnika kosztów usług rozwojowych, wybranych z Bazy Usług Rozwojowych (BUR), wynikających z analizy potrzeb rozwojowych.

Wsparcie w ramach Projektu może obejmować dofinansowanie (do 95% wartości) do:

  • usług szkoleniowych
  • studiów podyplomowych
  • egzaminu
  • Rekrutacja
  • Konsultacje
  • Doradztwo Zawodowe
  • Usługi Rozwojowe
  • Kontrola

Liczba osób, które zostaną objęte usługami rozwojowymi w ramach projektu: 400

Aktualności projektowe

Zobacz najświeższe informacje dotyczące projektu Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego.

Pytania i odpowiedzi

FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi.

  1. Rejestracja uczestnika w Bazie Usług Rozwojowych (uslugirozwojowe.parp.gov.pl).
  2. Rejestracja w Systemie Operatora zyrardowski.przepisnarozwoj.pl.
  3. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
  4. Wykonanie Bilansu Kompetencji – samodzielnie lub z Doradcą zawodowym.
  5. Złożenie wniosku o Umowę wsparcia wraz z Kartą usługi zgodną z Bilansem kompetencji.
  6. Podpisanie Umowy wsparcia.
  7. Wpłacenie wkładu własnego na konto Operatora.
  8. Realizacja usługi rozwojowej.
  9. Rozliczenie usługi rozwojowej przez Dostawcę usług.

Limit kwotowy dla Uczestniczki/Uczestnika wynosi maksymalnie 8 600,00 (osiem tysięcy sześćset) złotych: w tym dofinansowanie oraz wkład własny.

Poziom dofinansowania wynosi 95%, natomiast wkład własny Uczestniki/Uczestnika to 5% wartości usługi/usług rozwojowych.

Baza Usług Rozwojowych (zwanym dalej: BUR lub Baza) – oznacza to internetowy rejestr usług rozwojowych, prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez Administratora BUR. BUR w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości rejestru podmiotów (Dostawców Usług) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania BUR określa rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 29 sierpnia 2017 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe.

Bilans Kompetencji – oznacza to proces doradztwa zawodowego, polegający na zidentyfikowaniu i przeanalizowaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osoby, w tym jej uzdolnień i motywacji, w celu opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się. Bilans Kompetencji obligatoryjnie kończy się opracowaniem informacji zwrotnej.

Po zweryfikowaniu formularza zgłoszeniowego i zakwalifikowaniu Uczestniczki/Uczestnika do udziału w Projekcie, Operator kieruje go na spotkanie z Doradcą Zawodowym (które obligatoryjnie kończy się otrzymaniem informacji zwrotnej) lub umożliwia samodzielną realizację Bilansu Kompetencji na platformie internetowej – jest to pierwszy etap uczestnictwa w Projekcie. Samodzielna realizacja Bilansu Kompetencji kończy się wygenerowaniem z systemu podsumowującej informacji zwrotnej, która jest opiniowana i zatwierdzana przez Doradcę Zawodowego.

Dostawca Usług – oznacza to przedsiębiorcę lub instytucję, która świadczy usługi rozwojowe i dokonuje rejestracji w BUR za pomocą Karty Dostawcy Usług w trybie określonym w regulaminie BUR.

Karta Usługi – oznacza to formularz będący załącznikiem do Regulaminu BUR, określający zakres informacji umożliwiających publikacje danej usługi w BUR.

Kryteria premiujące w Projekcie (+10 pkt. za każde kryterium):

  • osoby w wieku 50+ (PESEL)
  • kobiety (PESEL)
  • status Osoby z Niepełnosprawnością (orzecz/zaśw)
  • osoby bezrobotne (zaśw.PUP)
  • osoby o dochodach poniżej minimum socjalnego (zaśw. o dochodach poniżej minimum socjalnego/PIT)
  • osoby w kryzysie bezdomności (ośw/zaśw)
  • niskie kwalifikacje – ISCED 3 włącznie (ponadgimnazjalne, dok. potw. wykształcenie)
  • usługi prowadzące do nabycia kwalifikacji posiadających kod w ZSK (ID usługi)
  • usługi w obszarach istotnych dla Podregionu, dostosowanych do zmian w przemyśle i produkcji, w tym zielonej gospodarki
  • dotyczących cyfrowych kompetencji (ID usługi)
  • osoby zatrudnione bądź planujące zatrudnienie w szeroko rozumianych usługach opieki długoterminowej o charakterze społecznym, w tym opiekunowie nieformalni (zaświad/ośw.)

W przypadku uzyskania tej samej punktacji decydować będzie kryterium wieku; spełnienie zadeklarowanych kryteriów premiujących będzie wymogiem do uznania kwalifikowalności wydatków na etapie realizacji wsparcia.

Uczestniczka/Uczestnik Projektu – oznacza to osobę dorosłą zakwalifikowaną do udziału w Projekcie, która uczy się lub pracuje lub zamieszkuje na terenie OT i z własnej inicjatywy chce podnieść umiejętności, kompetencje lub nabyć kwalifikacje (Uczestniczką/Uczestnikiem Projektu nie może być osoba, która prowadzi działalność gospodarczą)

Ceny usług rozwojowych muszą być rynkowe, są weryfikowane przez personel Projektu na podstawie III kwartyla w porównywarce BUR.

Nie. Fakturę za wykonaną usługę wystawia firma szkoleniowa.

Zielone kwalifikacje/kompetencje – oznacza umiejętności i wiedzę w zakresie zielonej gospodarki i gospodarki o obiegu zamkniętym, w szczególności czystszych technologii służących osiągnięciu zerowego poziomu emisji zanieczyszczeń i transformacji cyfrowej.

Zintegrowany System Kwalifikacji – oznacza wyodrębnioną część Krajowego Systemu Kwalifikacji, w której obowiązują określone w ustawie standardy opisywania kwalifikacji oraz przypisywania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji, zasady włączania kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i ich ewidencjonowania w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, a także zasady i standardy certyfikowania kwalifikacji oraz zapewniania jakości nadawania kwalifikacji.

Nabory są planowane na pierwszy kwartał 2025.

Informacje o naborach publikowane są na stronie www Projektu: zyrardowski.przepisnarozwoj.eu oraz w zakładce „Aktualności”.

  • usługa stacjonarna – oznacza proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę Usług, wskazanym w Karcie usługi;
  • usługa zdalna w czasie rzeczywistym – oznacza proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera (osoby prowadzącej usługę) za pomocą komunikatora;
  • mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym) – proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę Usług, wskazanym w Karcie usługi oraz za pomocą komunikatora.

PSF gwarantuje Uczestnikom Projektu możliwość dokonania swobodnego wyboru usług rozwojowych w ramach oferty dostępnej w BUR, odpowiadających na ich potrzeby określone w Bilansie Kompetencji.

W oparciu o wyniki Bilansu Kompetencji Uczestnik/Uczestniczka Projektu wybiera usługę rozwojową, o czym niezwłocznie informuje Operatora. Operator weryfikuje zgodność wyboru usługi z Bilansem Kompetencji.

ID wsparcia zostaje nadane po zatwierdzeniu Umowy Wsparcia przez Konsultanta i wpłaceniu wkładu własnego. Nr ID pojawia się w Bazie Usług Rozwojowych.

Zgłoszenie na usługę musi nastąpić na minimum 1 dni przed rozpoczęciem usługi. W przypadku usług odbywających się w weekendy lub dni ustawowo wolne od pracy Uczestniczka/Uczestnik Projektu zobowiązana/y jest dokonać zapisu na ww. usługi najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym rozpoczęcie usługi do godz. 14.00

Każda firma zarejestrowana w BUR (Bazie Usług Rozwojowych, uslugirozwojowe.parp.gov.pl), która otrzymała taką możliwość jest oznaczona w BUR jako firma, która może świadczyć usługi dofinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Ankietę można znaleźć na profilu indywidualnym w BUR, ankiety wysyłane zostają także na podany przy rejestracji w BUR adres e-mail.

Usługi rozwojowe rozliczane w projekcie dzielą się na następujące kategorie usług:

  • usługi szkoleniowe i doradcze;
  • studia podyplomowe.

Możliwe jest rozliczenie kosztów samego egzaminu.

Egzamin - oznacza usługę walidacji i certyfikacji kompetencji pozwalającą na uzyskanie kwalifikacji lub części kwalifikacji zarejestrowanych w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji lub polegającą na uzyskaniu kwalifikacji innych niż kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji i otrzymaniu ogólnie uznanego certyfikatu, zgodnie z warunkami określonymi dla tego typu usług w BUR; w danym projekcie PSF kwalifikowalne (niezależnie od wyniku egzaminu) jest jednokrotne podejście uczestnika do egzaminu danego rodzaju; usługa ta nie wymaga uczestniczenia w usłudze szkoleniowej.

Liczba godzin usługi możliwa do rozliczenia wynika z liczby godzin usługi wskazanej w karcie usługi w części „Informacje podstawowe"

Maksymalny poziom wsparcia na Uczestniczkę/Uczestnika Projektu (w ramach jednego Projektu) wynosi 8 600,00 zł (wraz z wkładem własnym Uczestniczki/Uczestnika).

Uczestniczka/Uczestnik Projektu zobowiązana/y jest do wpłaty wkładu własnego w wysokości wynikającej z Umowy Wsparcia, na wskazany w umowie rachunek bankowy w terminie do 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Za dzień dokonania wpłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Operatora.

W przypadku, gdy Uczestniczka/Uczestnik Projektu ostatecznie nie dokona prawidłowej wpłaty w określonym terminie, umowa wygasa, a kwota wpłacona po terminie podlega zwrotowi na rachunek Uczestniczki/Uczestnika.

Uczestniczka/Uczestnik projektu korzystająca/y z Dofinansowania do usług rozwojowych jest zobowiązana/y do:

  • skorzystania z wybranej w BUR usługi rozwojowej. Uczestniczka/Uczestnik Projektu wybiera usługę rozwojową w BUR wynikającą z Bilansu Kompetencji, zgłasza się na usługę rozwojową poprzez BUR na minimum na minimum 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem usługi. W przypadku usług odbywających się w weekendy lub dni ustawowo wolne od pracy uczestnik projektu zobowiązany jest dokonać zapisu na ww. usługi najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym rozpoczęcie usługi do godz. 14.00
  • wniesienia wkładu własnego;
  • uczestnictwa w usłudze zgodnie z wymogami Dostawcy Usług i uzyskania dokumentu potwierdzającego osiągnięcie przewidywanych efektów kształcenia. Warunki, które musi spełnić Uczestniczka/Uczestnik usługi rozwojowej, aby otrzymać ww. potwierdzenie zostaną każdorazowo określone przez Dostawcę Usług w Karcie usługi BUR;
  • uregulowania zobowiązań wobec Dostawcy Usług w formie zaliczki (najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia usługi rozwojowej) w przypadku usługi o wartości przekraczającej wartość przyznanego wsparcia;
  • zapewnienia w usłudze rozwojowej frekwencji na poziomie nie niższym niż 80%. W przypadku obecności w wymiarze niższym niż 80% Uczestniczka/Uczestnik Projektu w całości finansuje koszty usługi rozwojowej na rzecz Dostawcy Usług;
  •  oceny odebranej usługi rozwojowej zgodnie z regulaminem BUR.

Nadwyżkę ceny za godzinę usługi reguluje Uczestniczka/Uczestnik Projektu najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia usługi rozwojowej.

Operator zwraca Uczestniczce/Uczestnikowi nadpłacony wkład w stosunku do faktycznie poniesionego kosztu usługi rozwojowej, na wskazany rachunek bankowy.

Nabory będą ogłaszane w rundach, średnio co miesiąc i będą trwały 2 tygodnie. Termin trwania naboru może ulec zmianie.

Jakie kroki należy wykonać, aby wziąć udział w projekcie?

Poznaj poszczególne etapy.

Rejestracja uczestnika w Bazie Usług Rozwojowych (uslugirozwojowe.parp.gov.pl).

Rejestracja w Systemie Operatora zyrardowski.przepisnarozwoj.pl.

Wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

Wykonanie Bilansu Kompetencji – samodzielnie lub z Doradcą zawodowym.

Złożenie wniosku o Umowę wsparcia wraz z Kartą usługi zgodną z Bilansem kompetencji.

Podpisanie Umowy wsparcia.

Wpłacenie wkładu własnego na konto Operatora.

Realizacja usługi rozwojowej.

Rozliczenie usługi rozwojowej przez Dostawcę usług.

Materiały do pobrania

Niezbędne dokumenty.

Regulamin rekrutacji

Załączniki do regulaminu rekturacji (wraz z umową wsparcia)

Logotypy projektowe

Listy rankingowe

Nabory Uczestniczek/-ów projektu zostaną ogłoszone w marcu 2025.

Dane kontaktowe

Na potrzeby realizacji projektu Operator uruchomił Punkty doradczo-informacyjne:

KPON

Dostępność

Deklaracja dostępności.

HRP Grants Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Projektu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-11-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-31.

Skróty klawiaturowe

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: biuro@hrp.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 42 207 22 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli masz problem z dostępnością strony internetowej, zgłoś to do Naszego Biura na adres email biuro@hrp.com.pl lub telefonicznie na numer telefonu +48 42 207 22 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko;
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.


HRP Grants Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do: naszej strony internetowej.

  • Data publikacji strony internetowej: 2018-06-01.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-31.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-11-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-31.

Skróty klawiaturowe

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Harlej-Linke, biuro@hrp.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 42 207 22 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli masz problem z dostępnością strony internetowej, zgłoś to do Naszego Biura na adres email biuro@hrp.com.pl lub telefonicznie na numer telefonu +48 42 207 22 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko;
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.

płk. Jana Kilińskiego 185,
90-348 Łódź

Parking

  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Miejsca parkingowe znajdują się na dziedzińcu. Można na niego wjechać przez bramę.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.

Wejście do budynku

  • W odległości poniżej 200 m od budynku znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Ciągi komunikacyjne wzdłuż budynku bez barier architektonicznych, z wyjątkiem małej architektury od strony ulicy w postaci latarni. Do wejścia głównego dojdziesz przez furtkę w ogrodzeniu. Od furtki prowadzi na wprost chodnik do wejścia. Furtka jest zawsze otwarta. Wejście główne znajduje się na ścianie budynku, wzdłuż, której będziesz wchodzić.
  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Przed wejściem znajdują się piktogramy informujące o:
  1. Możliwości wejścia z psem.
  2. O zainstalowanej pętli indukcyjnej.
  3. O udogodnieniach dla osób poruszających się na wózku.
  4. O udogodnieniach dla osób niewidomych.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
  • W wejściu znajduje się przycisk wezwania pomocy / obsługi przed wejściem do budynku.

Przestrzeń za wejściem

  • Przestrzeń otwarta bez większych przeszkód architektonicznych.
  • Za drzwiami znajduje się przestrzeń manewrowa o odpowiednich wymiarach.
  • Po prawej stronie za wejściem znajduje się pochylnia z poręczami po obu stronach.
  • Korytarze odpowiedniej szerokości, przejścia odpowiedniej szerokości.
  • Kontuar z przedłużką odpowiedniej wysokości.
  • W recepcji dostępna pętla indukcyjna.
  • Oświetlenie Zgodne z normą.
  • Kolorystyka korytarzy odpowiednia.

Plan Tyflograficznego w strefie wejściowej:

  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się na wprost od wejścia po lewej stronie.
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.

Ciągi poziome

  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na tym samym poziomie i na jednej kondygnacji, nie dotyczy wejścia i przestrzeni za wejściem.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.

Łazienka

  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta dostępna znajduje się obok recepcji. Na wprost od wejścia po lewej stronie.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
ul. Pańska 98/60,
00-837 Warszawa

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Budynek zlokalizowany jest w Warszawie przy ulicy Pańskiej 98/60. Jest to budynek biurowy, wielokondygnacyjny, w zabudowie śródmiejskiej. Teren nie jest ogrodzony, wejście z poziomu ulicy. W budynku zapewniono dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób na wózkach. Zapewniono dostęp do komunikacji poziomej i pionowej, do pomieszczeń, w tym do toalet dla osób z niepełnosprawnościami.

W odległości do 400 m od budynku znajdują się przystanki komunikacji miejskiej.

Dojście do budynku bez barier architektonicznych.

Dojście do obiektu bez progów, czytelne, bez możliwości zablokowania przez pojazdy.

Opis dostępności korytarzy i schodów

Główne wejście usytuowane na poziomie terenu, bez progów. Przeszklone drzwi wejściowe są odpowiedniej szerokości. Za drzwiami otwarty hall z punktem recepcyjnym. Dojście do windy bez barier architektonicznych. W strefie wejścia i dojścia do portierni oraz windy zapewniono pole manewrowe 150 x 150 cm.

W budynku znajdują się schody: dwubiegowe, powrotne z ciągłymi poręczami.

W budynku znajduje się winda umożliwiająca dostęp do wszystkich kondygnacji.

Korytarze o czytelnym układzie i odpowiedniej szerokości. Bez progów, uskoków i różnic poziomów.

Zastosowano informacje kierunkową o numeracji pomieszczeń. Oznaczenia na drzwiach z numerami pomieszczeń i tabliczkami.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Na ulicy zlokalizowane są miejsca parkingowe, w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Napisz do nas!

Zapraszamy do nas! Nie masz teraz czasu? Napisz.





    Go to Top