Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego

Projekt: Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego
Opis projektu
Poznaj założenia projektu Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego.
4 233 380 zł
3 598 373,00 zł
Operatorem w Projekcie jest HRP Grants Sp. z o.o.
Partnerem Projektu jest Mazowiecka Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Warszawie
01.11.2024 – 31.12.2026
Wsparciem objętych zostanie 400 osób dorosłych (zamieszkałych na terenie powiatów żyrardowskiego, grójeckiego i sochaczewskiego), które z własnej inicjatywy zgłaszają się do projektu i chcą podnieść/zmienić swoje kompetencje/kwalifikacje i nie prowadzą działalności gospodarczej. Minimum 61% Uczestniczek/-ów stanowić będą osoby z grup w niekorzystnej sytuacji (bezdomność, bezrobocie, niepełnosprawność, ubóstwo, niskie kwalifikacje), bądź kobiety i osoby w wieku 50+.
Osoby dorosłe, które prowadzą działalność gospodarczą (również w zawieszeniu) nie mogą zostać objęte wsparciem w Projekcie.
Podregion Żyrardowski (powiaty żyrardowski, grójecki, sochaczewski)
Cel projektu to rozwój, w okresie XI’24 – XII’26, potencjału kompetencyjnego u min. 90% spośród 400 objętych wsparciem osób dorosłych zamieszkujących na obszarze podregionu żyrardowskiego regionu Mazowieckiego, z własnej inicjatywy chcących podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub nabyć kwalifikacje (w tym włączone do ZSK), w szczególności osób z grup w niekorzystnej sytuacji.
Cel ten będzie realizowany poprzez:
- identyfikację potrzeb rozwojowych 400 Uczestniczek/Uczestników, z wykorzystaniem metody bilansu kompetencji
- rozwój kompetencji bądź nabycie kwalifikacji przez min. 360 Uczestniczek/Uczestników poprzez zapewnienie im udziału w usługach rozwojowych realizowanych, za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych (BUR).
Wsparcie w ramach Projektu będzie realizowane w formie dofinansowania poniesionych przez Uczestniczkę/Uczestnika kosztów usług rozwojowych, wybranych z Bazy Usług Rozwojowych (BUR), wynikających z analizy potrzeb rozwojowych.
Wsparcie w ramach Projektu może obejmować dofinansowanie (do 95% wartości) do:
- usług szkoleniowych
- studiów podyplomowych
- egzaminu
- Rekrutacja
- Konsultacje
- Doradztwo Zawodowe
- Usługi Rozwojowe
- Kontrola
Liczba osób, które zostaną objęte usługami rozwojowymi w ramach projektu: 400
Aktualności projektowe
Zobacz najświeższe informacje dotyczące projektu Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego.
Rusza pierwszy nabór do projektu: Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego!
ad-min2025-03-31T14:54:07+02:0031 marca 2025|Aktualności projektowe, Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego, Wyróżnione wpisy|
Szanowni Państwo, Informujemy, że w dniach 22.04.2025 r. (godzina 8:00) – 28.04.2025 r. (godzina 20:00) uruchamiamy I nabór do [...]
Pytania i odpowiedzi
FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi.
- Rejestracja uczestnika w Bazie Usług Rozwojowych (uslugirozwojowe.parp.gov.pl).
- Rejestracja w Systemie Operatora zyrardowski.przepisnarozwoj.pl.
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
- Wykonanie Bilansu Kompetencji – samodzielnie lub z Doradcą zawodowym.
- Złożenie wniosku o Umowę wsparcia wraz z Kartą usługi zgodną z Bilansem kompetencji.
- Podpisanie Umowy wsparcia.
- Wpłacenie wkładu własnego na konto Operatora.
- Realizacja usługi rozwojowej.
- Rozliczenie usługi rozwojowej przez Dostawcę usług.
Limit kwotowy dla Uczestniczki/Uczestnika wynosi maksymalnie 8 600,00 (osiem tysięcy sześćset) złotych: w tym dofinansowanie oraz wkład własny.
Poziom dofinansowania wynosi 95%, natomiast wkład własny Uczestniki/Uczestnika to 5% wartości usługi/usług rozwojowych.
Baza Usług Rozwojowych (zwanym dalej: BUR lub Baza) – oznacza to internetowy rejestr usług rozwojowych, prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez Administratora BUR. BUR w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości rejestru podmiotów (Dostawców Usług) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania BUR określa rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 29 sierpnia 2017 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe.
Bilans Kompetencji – oznacza to proces doradztwa zawodowego, polegający na zidentyfikowaniu i przeanalizowaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osoby, w tym jej uzdolnień i motywacji, w celu opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się. Bilans Kompetencji obligatoryjnie kończy się opracowaniem informacji zwrotnej.
Po zweryfikowaniu formularza zgłoszeniowego i zakwalifikowaniu Uczestniczki/Uczestnika do udziału w Projekcie, Operator kieruje go na spotkanie z Doradcą Zawodowym (które obligatoryjnie kończy się otrzymaniem informacji zwrotnej) lub umożliwia samodzielną realizację Bilansu Kompetencji na platformie internetowej – jest to pierwszy etap uczestnictwa w Projekcie. Samodzielna realizacja Bilansu Kompetencji kończy się wygenerowaniem z systemu podsumowującej informacji zwrotnej, która jest opiniowana i zatwierdzana przez Doradcę Zawodowego.
Dostawca Usług – oznacza to przedsiębiorcę lub instytucję, która świadczy usługi rozwojowe i dokonuje rejestracji w BUR za pomocą Karty Dostawcy Usług w trybie określonym w regulaminie BUR.
Karta Usługi – oznacza to formularz będący załącznikiem do Regulaminu BUR, określający zakres informacji umożliwiających publikacje danej usługi w BUR.
Kryteria premiujące w Projekcie (+10 pkt. za każde kryterium):
- osoby w wieku 50+ (PESEL)
- kobiety (PESEL)
- status Osoby z Niepełnosprawnością (orzecz/zaśw)
- osoby bezrobotne (zaśw.PUP)
- osoby o dochodach poniżej minimum socjalnego (zaśw. o dochodach poniżej minimum socjalnego/PIT)
- osoby w kryzysie bezdomności (ośw/zaśw)
- niskie kwalifikacje – ISCED 3 włącznie (ponadgimnazjalne, dok. potw. wykształcenie)
- usługi prowadzące do nabycia kwalifikacji posiadających kod w ZSK (ID usługi)
- usługi w obszarach istotnych dla Podregionu, dostosowanych do zmian w przemyśle i produkcji, w tym zielonej gospodarki
- dotyczących cyfrowych kompetencji (ID usługi)
- osoby zatrudnione bądź planujące zatrudnienie w szeroko rozumianych usługach opieki długoterminowej o charakterze społecznym, w tym opiekunowie nieformalni (zaświad/ośw.)
W przypadku uzyskania tej samej punktacji decydować będzie kryterium wieku; spełnienie zadeklarowanych kryteriów premiujących będzie wymogiem do uznania kwalifikowalności wydatków na etapie realizacji wsparcia.
Uczestniczka/Uczestnik Projektu – oznacza to osobę dorosłą zakwalifikowaną do udziału w Projekcie, która uczy się lub pracuje lub zamieszkuje na terenie OT i z własnej inicjatywy chce podnieść umiejętności, kompetencje lub nabyć kwalifikacje (Uczestniczką/Uczestnikiem Projektu nie może być osoba, która prowadzi działalność gospodarczą)
Ceny usług rozwojowych muszą być rynkowe, są weryfikowane przez personel Projektu na podstawie III kwartyla w porównywarce BUR.
Nie. Fakturę za wykonaną usługę wystawia firma szkoleniowa.
Zielone kwalifikacje/kompetencje – oznacza umiejętności i wiedzę w zakresie zielonej gospodarki i gospodarki o obiegu zamkniętym, w szczególności czystszych technologii służących osiągnięciu zerowego poziomu emisji zanieczyszczeń i transformacji cyfrowej.
Zintegrowany System Kwalifikacji – oznacza wyodrębnioną część Krajowego Systemu Kwalifikacji, w której obowiązują określone w ustawie standardy opisywania kwalifikacji oraz przypisywania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji, zasady włączania kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i ich ewidencjonowania w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, a także zasady i standardy certyfikowania kwalifikacji oraz zapewniania jakości nadawania kwalifikacji.
Nabory są planowane na pierwszy kwartał 2025.
Informacje o naborach publikowane są na stronie www Projektu: zyrardowski.przepisnarozwoj.eu oraz w zakładce „Aktualności”.
- usługa stacjonarna – oznacza proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę Usług, wskazanym w Karcie usługi;
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym – oznacza proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera (osoby prowadzącej usługę) za pomocą komunikatora;
- mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym) – proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę Usług, wskazanym w Karcie usługi oraz za pomocą komunikatora.
PSF gwarantuje Uczestnikom Projektu możliwość dokonania swobodnego wyboru usług rozwojowych w ramach oferty dostępnej w BUR, odpowiadających na ich potrzeby określone w Bilansie Kompetencji.
W oparciu o wyniki Bilansu Kompetencji Uczestnik/Uczestniczka Projektu wybiera usługę rozwojową, o czym niezwłocznie informuje Operatora. Operator weryfikuje zgodność wyboru usługi z Bilansem Kompetencji.
ID wsparcia zostaje nadane po zatwierdzeniu Umowy Wsparcia przez Konsultanta i wpłaceniu wkładu własnego. Nr ID pojawia się w Bazie Usług Rozwojowych.
Zgłoszenie na usługę musi nastąpić na minimum 1 dni przed rozpoczęciem usługi. W przypadku usług odbywających się w weekendy lub dni ustawowo wolne od pracy Uczestniczka/Uczestnik Projektu zobowiązana/y jest dokonać zapisu na ww. usługi najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym rozpoczęcie usługi do godz. 14.00
Każda firma zarejestrowana w BUR (Bazie Usług Rozwojowych, uslugirozwojowe.parp.gov.pl), która otrzymała taką możliwość jest oznaczona w BUR jako firma, która może świadczyć usługi dofinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Ankietę można znaleźć na profilu indywidualnym w BUR, ankiety wysyłane zostają także na podany przy rejestracji w BUR adres e-mail.
- usługi szkoleniowe i doradcze;
- studia podyplomowe.
Możliwe jest rozliczenie kosztów samego egzaminu.
Egzamin - oznacza usługę walidacji i certyfikacji kompetencji pozwalającą na uzyskanie kwalifikacji lub części kwalifikacji zarejestrowanych w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji lub polegającą na uzyskaniu kwalifikacji innych niż kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji i otrzymaniu ogólnie uznanego certyfikatu, zgodnie z warunkami określonymi dla tego typu usług w BUR; w danym projekcie PSF kwalifikowalne (niezależnie od wyniku egzaminu) jest jednokrotne podejście uczestnika do egzaminu danego rodzaju; usługa ta nie wymaga uczestniczenia w usłudze szkoleniowej.
Liczba godzin usługi możliwa do rozliczenia wynika z liczby godzin usługi wskazanej w karcie usługi w części „Informacje podstawowe"
Maksymalny poziom wsparcia na Uczestniczkę/Uczestnika Projektu (w ramach jednego Projektu) wynosi 8 600,00 zł (wraz z wkładem własnym Uczestniczki/Uczestnika).
Tak, jest to obligatoryjne.
Uczestniczka/Uczestnik Projektu zobowiązana/y jest do wpłaty wkładu własnego w wysokości wynikającej z Umowy Wsparcia, na wskazany w umowie rachunek bankowy w terminie do 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Za dzień dokonania wpłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Operatora.
W przypadku, gdy Uczestniczka/Uczestnik Projektu ostatecznie nie dokona prawidłowej wpłaty w określonym terminie, umowa wygasa, a kwota wpłacona po terminie podlega zwrotowi na rachunek Uczestniczki/Uczestnika.
Uczestniczka/Uczestnik projektu korzystająca/y z Dofinansowania do usług rozwojowych jest zobowiązana/y do:
- skorzystania z wybranej w BUR usługi rozwojowej. Uczestniczka/Uczestnik Projektu wybiera usługę rozwojową w BUR wynikającą z Bilansu Kompetencji, zgłasza się na usługę rozwojową poprzez BUR na minimum na minimum 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem usługi. W przypadku usług odbywających się w weekendy lub dni ustawowo wolne od pracy uczestnik projektu zobowiązany jest dokonać zapisu na ww. usługi najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym rozpoczęcie usługi do godz. 14.00
- wniesienia wkładu własnego;
- uczestnictwa w usłudze zgodnie z wymogami Dostawcy Usług i uzyskania dokumentu potwierdzającego osiągnięcie przewidywanych efektów kształcenia. Warunki, które musi spełnić Uczestniczka/Uczestnik usługi rozwojowej, aby otrzymać ww. potwierdzenie zostaną każdorazowo określone przez Dostawcę Usług w Karcie usługi BUR;
- uregulowania zobowiązań wobec Dostawcy Usług w formie zaliczki (najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia usługi rozwojowej) w przypadku usługi o wartości przekraczającej wartość przyznanego wsparcia;
- zapewnienia w usłudze rozwojowej frekwencji na poziomie nie niższym niż 80%. W przypadku obecności w wymiarze niższym niż 80% Uczestniczka/Uczestnik Projektu w całości finansuje koszty usługi rozwojowej na rzecz Dostawcy Usług;
- oceny odebranej usługi rozwojowej zgodnie z regulaminem BUR.
Nadwyżkę ceny za godzinę usługi reguluje Uczestniczka/Uczestnik Projektu najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia usługi rozwojowej.
Operator zwraca Uczestniczce/Uczestnikowi nadpłacony wkład w stosunku do faktycznie poniesionego kosztu usługi rozwojowej, na wskazany rachunek bankowy.
Nabory będą ogłaszane w rundach, średnio co miesiąc i będą trwały 2 tygodnie. Termin trwania naboru może ulec zmianie.
Jakie kroki należy wykonać, aby wziąć udział w projekcie?
Poznaj poszczególne etapy.
Rejestracja uczestnika w Bazie Usług Rozwojowych (uslugirozwojowe.parp.gov.pl).
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Wykonanie Bilansu Kompetencji – samodzielnie lub z Doradcą zawodowym.
Złożenie wniosku o Umowę wsparcia wraz z Kartą usługi zgodną z Bilansem kompetencji.
Podpisanie Umowy wsparcia.
Wpłacenie wkładu własnego na konto Operatora.
Realizacja usługi rozwojowej.
Rozliczenie usługi rozwojowej przez Dostawcę usług.
Listy rankingowe
Nabory Uczestniczek/-ów projektu zostaną ogłoszone w marcu 2025.
Dane kontaktowe
Na potrzeby realizacji projektu Operator uruchomił Punkty doradczo-informacyjne:
ul. Spółdzielcza 1/90, 05-660 Warka
tel.: +48 602 601 241
mail.: fundacjaquare@poczta.onet.pl
Godziny pracy biura:
PONIEDZIAŁEK – PIĄTEK
10:00 ~ 18:00
Zadzwoń do nas!
Dział Projektów: +48 42 208 06 06
Sekretariat: +48 42 207 22 00
Napisz do nas:
rmr.zyrardow@hrp.com.pl
lub użyj formularza
Odwiedź nasz
profil na Facebooku
KPON
HRP Grants Sp. z o.o. rozpoczęła realizację projektu konkurencyjnego: „Przepis na Rozwój – kwalifikacje dla podregionu żyrardowskiego” w ramach Działania 7.4 „Edukacja osób dorosłych” programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. W związku z powyższym uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób z niepełnosprawnością sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FEMA z postanowieniami KPON można przekazywać za pomocą:
- poczty tradycyjnej, w formie listownej na adres Beneficjenta Projektu: HRP Grants Sp. z o. o. ul. Kilińskiego 185, 90-348 Łódź;
- poczty mailowej, w formie elektronicznej na adres: biuro@hrp.com.pl;
- pisemnie z podaniem danych zgłaszającego/podmiotu i numeru projektu na adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, ul. Młynarska 16, 01-205 Warszawa;
- mailowo na adres: wup@wup.mazowsze.pl.
Zgłoszeń mogą dokonywać Uczestnicy/czki oraz odbiorcy projektów, realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027. Zgłoszenie powinno zawierać: opis sytuacji dotyczącej naruszenia zapisów KPON w projekcie, imię i nazwisko zgłaszającej/ego lub dane podmiotu oraz dane do kontaktu.
W celu zgłoszenia podejrzenia o naruszeniu, w sposób inny niż pisemny, prosimy o uprzedni kontakt telefoniczny pod nr: 22 578 44 00, na adres e-mail: wup@wup.mazowsze.pl lub osobiście w siedzibie urzędu.
Dostępność
Deklaracja dostępności.
HRP Grants Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Projektu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-11-27.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-31.
Skróty klawiaturowe
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: biuro@hrp.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 42 207 22 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli masz problem z dostępnością strony internetowej, zgłoś to do Naszego Biura na adres email biuro@hrp.com.pl lub telefonicznie na numer telefonu +48 42 207 22 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko;
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
- opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.
HRP Grants Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do: naszej strony internetowej.
- Data publikacji strony internetowej: 2018-06-01.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-31.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-11-27.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-31.
Skróty klawiaturowe
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Harlej-Linke, biuro@hrp.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 42 207 22 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli masz problem z dostępnością strony internetowej, zgłoś to do Naszego Biura na adres email biuro@hrp.com.pl lub telefonicznie na numer telefonu +48 42 207 22 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko;
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
- opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
płk. Jana Kilińskiego 185,
90-348 Łódź
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Parking jest bezpłatny.
- Miejsca parkingowe znajdują się na dziedzińcu. Można na niego wjechać przez bramę.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
- W odległości poniżej 200 m od budynku znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Ciągi komunikacyjne wzdłuż budynku bez barier architektonicznych, z wyjątkiem małej architektury od strony ulicy w postaci latarni. Do wejścia głównego dojdziesz przez furtkę w ogrodzeniu. Od furtki prowadzi na wprost chodnik do wejścia. Furtka jest zawsze otwarta. Wejście główne znajduje się na ścianie budynku, wzdłuż, której będziesz wchodzić.
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Przed wejściem znajdują się piktogramy informujące o:
- Możliwości wejścia z psem.
- O zainstalowanej pętli indukcyjnej.
- O udogodnieniach dla osób poruszających się na wózku.
- O udogodnieniach dla osób niewidomych.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
- W wejściu znajduje się przycisk wezwania pomocy / obsługi przed wejściem do budynku.
Przestrzeń za wejściem
- Przestrzeń otwarta bez większych przeszkód architektonicznych.
- Za drzwiami znajduje się przestrzeń manewrowa o odpowiednich wymiarach.
- Po prawej stronie za wejściem znajduje się pochylnia z poręczami po obu stronach.
- Korytarze odpowiedniej szerokości, przejścia odpowiedniej szerokości.
- Kontuar z przedłużką odpowiedniej wysokości.
- W recepcji dostępna pętla indukcyjna.
- Oświetlenie Zgodne z normą.
- Kolorystyka korytarzy odpowiednia.
Plan Tyflograficznego w strefie wejściowej:
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się na wprost od wejścia po lewej stronie.
- Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
- W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
- Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
- Wszystkie pomieszczenia znajdują się na tym samym poziomie i na jednej kondygnacji, nie dotyczy wejścia i przestrzeni za wejściem.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Toaleta dostępna znajduje się obok recepcji. Na wprost od wejścia po lewej stronie.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
00-837 Warszawa
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek zlokalizowany jest w Warszawie przy ulicy Pańskiej 98/60. Jest to budynek biurowy, wielokondygnacyjny, w zabudowie śródmiejskiej. Teren nie jest ogrodzony, wejście z poziomu ulicy. W budynku zapewniono dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób na wózkach. Zapewniono dostęp do komunikacji poziomej i pionowej, do pomieszczeń, w tym do toalet dla osób z niepełnosprawnościami.
W odległości do 400 m od budynku znajdują się przystanki komunikacji miejskiej.
Dojście do budynku bez barier architektonicznych.
Dojście do obiektu bez progów, czytelne, bez możliwości zablokowania przez pojazdy.
Opis dostępności korytarzy i schodów
Główne wejście usytuowane na poziomie terenu, bez progów. Przeszklone drzwi wejściowe są odpowiedniej szerokości. Za drzwiami otwarty hall z punktem recepcyjnym. Dojście do windy bez barier architektonicznych. W strefie wejścia i dojścia do portierni oraz windy zapewniono pole manewrowe 150 x 150 cm.
W budynku znajdują się schody: dwubiegowe, powrotne z ciągłymi poręczami.
W budynku znajduje się winda umożliwiająca dostęp do wszystkich kondygnacji.
Korytarze o czytelnym układzie i odpowiedniej szerokości. Bez progów, uskoków i różnic poziomów.
Zastosowano informacje kierunkową o numeracji pomieszczeń. Oznaczenia na drzwiach z numerami pomieszczeń i tabliczkami.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Na ulicy zlokalizowane są miejsca parkingowe, w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
