Przejdź do treści
Przepis na Rozwój – dostępność2025-04-10T15:58:58+02:00

Przepis na Rozwój – dostępność

Projekt: Przepis na Rozwój – dostępność | FERS.01.03-IP.09-0012/24

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Opis projektu

Rekrutacja

Realizacja

Do pobrania

FB projektu

FB HRP Grants

Zaloguj się

Opis projektu

Poznaj założenia projektu Przepis na Rozwój – dostępność.

Beneficjentem projektu jest firma HRP Grants Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi 90-348, ul. Kilińskiego 185.

Partnerem w projekcie jest Fundacja Łódź Akademicka.

Biuro Projektu znajduje się pod adresem: ul. Kilińskiego 185, 90-348 Łódź. Biuro Projektu spełnia wymagania zgodności ze „Standardem dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
1.01.2025-30.09.2027

Projekt ma zasięg ogólnopolski.

Celem projektu jest zbudowanie wśród przedsiębiorców potencjału w obszarze dostępności, m.in. w zakresie uniwersalnego projektowania towarów i usług zaspokajających potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Wsparcie w ramach projektu realizowane będziew formie 100% dofinansowania kosztów szkoleń i doradztwa mającego na celu zbudowanie wśród przedsiębiorców potencjału w obszarze dostępności, tj. których realizacja przyczyni się do wzrostu świadomości wśród przedsiębiorców, pracownic lub pracowników w zakresie dostępności, w tym uniwersalnego projektowania powszechnie używanych produktów i usług zaspokajających szczególne potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Grupę docelową projektu stanowią przedsiębiorcy zainteresowani poprawą dostępności swoich usług i produktów oraz ich pracownicy biorący udział w działaniach szkoleniowych i doradczych.
  • promocja,
  • rekrutacja,
  • ścieżka 1 – realizacja wsparcia szkoleniowo- doradczego,
  • ścieżka 2 – realizacja wsparcia w formie doradczej.
  • liczba osób, które uzyskają kwalifikacje w ramach projektu: 810,
  • liczba przedsiębiorców, dla których opracowano raport z doradztwa: 100.

Aktualności projektowe

Zobacz najświeższe informacje dotyczące projektu Przepis na Rozwój – dostępność.

Rekrutacja

Krok po kroku.

  • 1

    Zapoznaj się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.

  • 2
    Zarejestruj się w systemie na stronie www.do.przepisnarozwoj.pl.
  • 3
    Wybierz Ścieżkę, w której chcesz wziąć udział:
    a. Ścieżka 1
    b. Ścieżka 2
  • 4

    Złóż komplet dokumentów rekrutacyjnych (szczegółowe wytyczne znajdziesz w Regulaminie rekrutacji) w terminie naboru. Nabory na Ścieżkę 1 i Ścieżkę 2 realizowane będą równolegle.

  • 5

    Rekrutacja do Projektu realizowana jest w rundach. Terminy trwania poszczególnych rund rekrutacji, w trakcie których możesz złożyć Wniosek, znajdziesz poniżej:

  • Runda I [rozpoczęcie rundy: 14-04-2025; godzina 8:00; zakończenie rundy: 18-04-2025; godzina 18:00].

  • Runda II [rozpoczęcie rundy: 16-06-2025; godzina 8:00; zakończenie rundy: 20-06-2025; godzina 18:00].

  • Runda III [rozpoczęcie rundy: 11-08-2025; godzina 8:00; zakończenie rundy: 15-08-2025; godzina 18:00].

  • Runda IV [rozpoczęcie rundy: 20-10-2025; godzina 8:00; zakończenie rundy: 24-10-2025; godzina 18:00].

  • Runda V [rozpoczęcie rundy: 17-11-2025; godzina 8:00; zakończenie rundy: 21-11-2025; godzina 18:00].

  • Runda VI [rozpoczęcie rundy: 12-01-2026; godzina 8:00; zakończenie rundy: 16-01-2026; godzina 18:00].

  • Runda VII [rozpoczęcie rundy: 13-04-2026; godzina 8:00; zakończenie rundy: 17-04-2026; godzina 18:00].

  • Runda VIII [rozpoczęcie rundy: 03-08-2026; godzina 8:00; zakończenie rundy: 07-08-2026; godzina 18:00].

  • Runda IX [rozpoczęcie rundy: 12-10-2026; godzina 8:00; zakończenie rundy: 16-10-2026; godzina 18:00].

  • Runda X [rozpoczęcie rundy: 09-11-2026; godzina 8:00; zakończenie rundy: 13-11-2026; godzina 18:00].

  • Pamiętaj! Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie tylko w ramach jednej ze ścieżek.

  • Dokumenty niezbędne do rekrutacji znajdziesz w zakładce: Dokumenty do pobrania.

Realizacja

Projekt zakłada realizację następujących działań:

  • Ścieżka 1: działania szkoleniowe i doradcze dla pracowników

    a) przygotowanie i przeprowadzenie działań szkoleniowych dotyczących dostępności, w tym zasad uniwersalnego projektowania (część ogólna);

    b) przygotowanie i przeprowadzenie działań szkoleniowych dotyczących możliwości komercjalizacji rozwiązań z zakresu stosowania uniwersalnego projektowania (część specjalistyczna);

    c) zorganizowanie i przeprowadzenie działań doradczych związanych bezpośrednio z działaniami szkoleniowymi, o których mowa w pkt a) oraz b) (o ile potrzeba ich realizacji wynika z potrzeb rozwojowych uczestniczek lub uczestników szkoleń).

    80% działań organizowane będzie w formie stacjonarnej, 20% w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. Szkolenia stacjonarne będą organizowane w ramach 2 dniowego zjazdu

  • Ścieżka 2: działania doradcze dla przedsiębiorstw

    Zorganizowanie i przeprowadzenie działań doradczych z zakresu dostępności, w tym uniwersalnego projektowania towarów lub usług, niezwiązanych bezpośrednio z działaniami szkoleniowymi.

    Celem doradztwa będzie indywidualna praca z przedsiębiorstwem, posiadającym wiedzę w zakresie dostępności, w tym uniwersalnego projektowania, poprzez omówienie konkretnych przypadków związanych z rozwojem przedsiębiorstwa w ramach uniwersalnego projektowania produktów lub usług, które wynikają z rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.

    Liczba działań doradczych na przedsiębiorstwo: 30h w formie osobistej bądź zdalnej w czasie rzeczywistym.

Materiały do pobrania

Niezbędne dokumenty.

Regulamin rekrutacji

Ścieżka 1 – załączniki do Regulaminu (wraz z Umową Wsparcia)

Ścieżka 1 – załączniki do Umowy Wsparcia

Ścieżka 2 – załączniki do Regulaminu (wraz z Umową Wsparcia)

Ścieżka 2 – załączniki do Umowy Wsparcia

Dane kontaktowe

Na potrzeby realizacji projektu Beneficjent uruchomił Punkty doradczo-informacyjne:

KPON

Dostępność

Deklaracja dostępności.

HRP Grants Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Projektu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-11-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-31.

Skróty klawiaturowe

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: biuro@hrp.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 42 207 22 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli masz problem z dostępnością strony internetowej, zgłoś to do Naszego Biura na adres email biuro@hrp.com.pl lub telefonicznie na numer telefonu +48 42 207 22 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko;
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.


HRP Grants Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do: naszej strony internetowej.

  • Data publikacji strony internetowej: 2018-06-01.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-31.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-11-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-31.

Skróty klawiaturowe

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Harlej-Linke, biuro@hrp.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 42 207 22 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli masz problem z dostępnością strony internetowej, zgłoś to do Naszego Biura na adres email biuro@hrp.com.pl lub telefonicznie na numer telefonu +48 42 207 22 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko;
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.

płk. Jana Kilińskiego 185,
90-348 Łódź

Parking

  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Miejsca parkingowe znajdują się na dziedzińcu. Można na niego wjechać przez bramę.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.

Wejście do budynku

  • W odległości poniżej 200 m od budynku znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Ciągi komunikacyjne wzdłuż budynku bez barier architektonicznych, z wyjątkiem małej architektury od strony ulicy w postaci latarni. Do wejścia głównego dojdziesz przez furtkę w ogrodzeniu. Od furtki prowadzi na wprost chodnik do wejścia. Furtka jest zawsze otwarta. Wejście główne znajduje się na ścianie budynku, wzdłuż, której będziesz wchodzić.
  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Przed wejściem znajdują się piktogramy informujące o:
  1. Możliwości wejścia z psem.
  2. O zainstalowanej pętli indukcyjnej.
  3. O udogodnieniach dla osób poruszających się na wózku.
  4. O udogodnieniach dla osób niewidomych.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
  • W wejściu znajduje się przycisk wezwania pomocy / obsługi przed wejściem do budynku.

Przestrzeń za wejściem

  • Przestrzeń otwarta bez większych przeszkód architektonicznych.
  • Za drzwiami znajduje się przestrzeń manewrowa o odpowiednich wymiarach.
  • Po prawej stronie za wejściem znajduje się pochylnia z poręczami po obu stronach.
  • Korytarze odpowiedniej szerokości, przejścia odpowiedniej szerokości.
  • Kontuar z przedłużką odpowiedniej wysokości.
  • W recepcji dostępna pętla indukcyjna.
  • Oświetlenie Zgodne z normą.
  • Kolorystyka korytarzy odpowiednia.

Plan Tyflograficznego w strefie wejściowej:

  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się na wprost od wejścia po lewej stronie.
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.

Ciągi poziome

  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na tym samym poziomie i na jednej kondygnacji, nie dotyczy wejścia i przestrzeni za wejściem.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.

Łazienka

  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta dostępna znajduje się obok recepcji. Na wprost od wejścia po lewej stronie.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.

ul. Pańska 98/60,
00-837 Warszawa

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Budynek zlokalizowany jest w Warszawie przy ulicy Pańskiej 98/60. Jest to budynek biurowy, wielokondygnacyjny, w zabudowie śródmiejskiej. Teren nie jest ogrodzony, wejście z poziomu ulicy. W budynku zapewniono dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób na wózkach. Zapewniono dostęp do komunikacji poziomej i pionowej, do pomieszczeń, w tym do toalet dla osób z niepełnosprawnościami.

W odległości do 400 m od budynku znajdują się przystanki komunikacji miejskiej.

Dojście do budynku bez barier architektonicznych.

Dojście do obiektu bez progów, czytelne, bez możliwości zablokowania przez pojazdy.

Opis dostępności korytarzy i schodów

Główne wejście usytuowane na poziomie terenu, bez progów. Przeszklone drzwi wejściowe są odpowiedniej szerokości. Za drzwiami otwarty hall z punktem recepcyjnym. Dojście do windy bez barier architektonicznych. W strefie wejścia i dojścia do portierni oraz windy zapewniono pole manewrowe 150 x 150 cm.

W budynku znajdują się schody: dwubiegowe, powrotne z ciągłymi poręczami.

W budynku znajduje się winda umożliwiająca dostęp do wszystkich kondygnacji.

Korytarze o czytelnym układzie i odpowiedniej szerokości. Bez progów, uskoków i różnic poziomów.

Zastosowano informacje kierunkową o numeracji pomieszczeń. Oznaczenia na drzwiach z numerami pomieszczeń i tabliczkami.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Na ulicy zlokalizowane są miejsca parkingowe, w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

ul. Jana III Sobieskiego 11,
40-084 Katowice

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Budynek zlokalizowany jest w Katowicach przy ulicy Jana III Sobieskiego 11. Jest to budynek biurowy, czterokondygnacyjny, w zabudowie śródmiejskiej. Teren jest ogrodzony, wejście przez furtkę, wjazd przez przejazd bramny. Przed budynkiem, który jest wycofany w stosunku do zabudowy pierzejowej ulicy, znajduje się dojście do obiektu oraz parking dla najemców. W budynku zapewniono dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób na wózkach. Zapewniono dostęp do komunikacji poziomej i pionowej, do pomieszczeń, w tym do toalet dla osób z niepełnosprawnościami.

W odległości poniżej 200 m od budynku znajdują się przystanki komunikacji miejskiej.

Dojście do budynku bez barier architektonicznych.

Wejście na teren przez furtkę. Dojście do obiektu bez progów, z nawierzchnią antypoślizgową czytelne, bez możliwości zablokowania przez pojazdy na parkingu. Szerokość dojścia 1,40 m z możliwością wymijania co 10,0 m. Wjazd przez przejazd bramny.

Opis dostępności korytarzy i schodów

Główne wejście usytuowane na poziomie terenu, bez progów. Przeszklone drzwi wejściowe mają szerokość w świetle 100 cm, są odpowiedniej szerokości, rozwierają się automatycznie. Brak oznaczeń kontrastowych na drzwiach. Za drzwiami otwarty hall z punktem recepcyjnym. W strefie hallu brak oznaczeń fakturowych. Dojście do windy po schodach oraz przez pochylnię. Schody i pochylnia bez oznaczeń kontrastowych oraz fakturowych. W strefie wejścia i dojścia do portierni, windy zapewniono pole manewrowe 150 x 150 cm.

W budynku znajdują się schody: dwubiegowe, powrotne, bez oznaczeń kontrastowych i fakturowych, z ciągłymi poręczami.

W budynku znajduje się winda umożliwiająca dostęp do wszystkich kondygnacji.

Korytarze o czytelnym układzie i odpowiedniej szeroko[ci. Bez progów, uskoków i różnic poziomów.

Zastosowano informacje kierunkową o numeracji pomieszczeń. Oznaczenia na drzwiach z numerami pomieszczeń i tabliczkami.

Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami znajduje się w pobliżu pomieszczenia biurowego, na tej samej kondygnacji.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Na ulicy zlokalizowane są miejsca parkingowe, w tym miejsca dla osób  z niepełnosprawnościami.

Na parkingu przynależnym do budynku wyznaczono miejsce dla najemcy biura o prawidłowych parametrach (3,6 x 5,0 m). Miejsce skrajne, zlokalizowane w pobliżu wejścia głównego. Wejście główne czytelne, z poziomu terenu. Brak w strefie wejścia ścieżek dotykowych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

ul. Zachodnia 70 lok. 214,
90-403 Łódź

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Wejście główne

Wejście główne do budynku znajduje się od ul. Zachodniej, dobrze zlokalizowane, z boku budynku od strony lewej posiada wygodną pochylnię umożliwiającą wjazd na wózku inwalidzkim. Szerokość głównych drzwi wejściowych oraz ciągów komunikacyjnych umożliwia poruszanie się osobom z niepełnosprawnością. Drzwi dwuskrzydłowe.

Parter

Na parterze przy wejściu możliwość skorzystania z pomocy recepcji. Kolory wewnątrz kontrastujące. W budynku zainstalowano system powiadamiania alarmowego.

Biuro

Pomieszczenia dla klientów nie posiadają progów. Pomieszczenie Fundacji znajduje się na 2 piętrze, do którego prowadzi winda. Zarówno do jak i od windy są szerokie korytarze. Dostęp do Lokalu bezpośrednio z korytarza. Drzwi do lokalu Fundacji dwuskrzydłowe o szerokości min 100 cm ułatwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Toalety

Na parterze i na piętrach znajdują się toalety odpowiednio oznaczone, z której może skorzystać osoba na wózku inwalidzkim (szerokie umywalki, łatwe uchwyty baterii, poręcze).

Parking

Na parkingu wzdłuż przed budynkiem w bliskiej odległości wejścia głównego znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Pies asystujący

Istnieje możliwość wejścia z psem asystującym, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Pełna treść Deklaracji dostępności dostępna jest pod adresem: https://lodzakademicka.pl/deklaracja-dostepnosci/.

Napisz do nas!

Zapraszamy do nas! Nie masz teraz czasu? Napisz.





    Go to Top